Bilişim Tüketimi ve Elektronik Atıklar

Sürdürülebilir kalkınma hedeflerinden 8.3  kalkınma odaklı politikaları , üretici aktiviteleri , istihdam yaratan çalışmaları , girişimcilik , yaratıcılık yenilikçilik odaklı küçük orta ölçekli işletmeleri gözetmeyi amaçlar. 8.8 ise işçi haklarının korunması , göçmenler dahil tüm çalışanlar için güvenli çalışma ortamlarının desteklenmesini amaçlar. Elektronik atıkların doğru yönetimi  , geri dönüşüm sektöründe ve yenileme ( refurbishing) sektöründe  istihdama pozitif yönde katkı sağlayacaktır. Şu anda elektronik atık kayıtdışı olarak işlenmekte , bir çok elektronik atık işlenen mekan insan ve çevre sağlığına uygun olmayan şekilde işletilmekte ve resmi regülasyonlara tabi olmasına rağmen denetlemeler yapılamamaktadır.  Bundan dolayı çevreci bir anlaşıyla elektronik atık yönetiminin tekrar dizayn edilmesi ve sunduğu iş fırsatlarının tekrar değerlendirilmesi ve bir istihdam planı kapsamında uygulanması gerekmektedir.

Küresel bilişim ağı çok yüksek bir hızda büyümektedir. Daha fazla ve hızlı ağlar , yeni uygulama ve hizmetler hızla devreye girmekte , sağlık ,  eğitim  ,  kamu , eğlence ve ticaret gibi alanlarda bir çok kişi için yeni fırsatlar getirmektedir. Aynı zamanda , daha fazla harcanabilir gelir getiren , şehirleşme ve endüstrileşme , bir çok ülkede elektronik eşya kullanımının ve satışının artmasına neden olmakta ve elektronik atık miktarında artışa neden olmaktadır. Büyüyen ağlar , online , mobil network ve servisler , altyapısı yeterli seviyede olmayan bölgelere internet altyapısının kurulması ve bu bölgede yaşayanlara internet erişiminin sağlanması daha fazla internet kullanıcısını da beraberinde getirdi.

Bu hızlı gelişmenin sonunda şu an 3,6 milyar insan ( ki bu dünya nüfusunun yarısına denk gelmektedir) online – çevrimiçi olabilmektedir.

Dünyada şu an kayıtlı 7,7 milyar telefon hattı ve 4,2 milyar aktif mobil abonelik vardır.

Dünya nüfusunun %80’inde mobil iletişim ağı mevcuttur. Konutların %54 ‘ünde internet erişimi olup , %48’inde bilgisayar vardır.

Buna paralel olarak gittikçe artan oranlarda şirket artık web sitesi kurmakta, siparişleri internetten almakta ve online bir kitleye hizmet sunmaktadır. Birleşmiş milletler ticaret ve kalkınma konferansı verilerine göre 2015 yılı itibariyle global B2B ( kurumdan kuruma) olan e- ticaret hacmi 22 trilyon doları geçecek , B2C ise 3 trilyon dolar seviyesine ulaşacaktır. Avrupa birliğinde büyük işletmelerin %40’ı siparişlerini internetten almaktadırlar. Elektrikli elektronik eşya ların kullanımındaki büyüme de 2000 ve 2016 yıllarında düzenli bir şekilde  büyüme göstermiştir.Bu düşük gayri safi milli hasılaya sahip olan ,  gelişmekte olan ekonomilerin en hızlı elektrikli ve elektronik eşya harcamasına da sahip olduğunu göstermektedir. En hızlı büyüme trendine sahip ürün grupları buzdolabı çamaşır makinası , elektrikli ısıtıcılar düz ekran televizyonlar  olarak dikkati çekerken , bu ürünlerin satın alınmasındaki temel  motivasyon , hayat standardını yükseltmek olarak görülmüştür.

Teknoloji ilerledikçe bazı eski teknolojiler geride kalmış ve elektronik atık haline gelmiştir. Taşınabilir ses ve görüntü sistemleri , tüplü televizyon dediğimiz CRT televizyonlar  en hızlı satış düşüşlerinin meydana geldiği alanlardır. Bazı durumlarda ,ise fonksiyonellik ön plandadır , günümüzde bilgisayarların yaptığı bir çok şeyi akıllı telefonlarımız yapabilmekte , dolayısıyla masaüstü bilgisayar ve dizüstü bilgisayar satışlarında düşüşler gözlenmektedir.